KOMORÓ Heti foglalkozás 1
2014. február 4-én a heti délutáni foglalkozás-sorozat első állomásán vettek részt a pályázatba bevont diákok.
A foglalkozáson közelebbi képet kaphattak az órák későbbi tartalmáról, céljáról, valamint a társadalmi egyenlőség illetve különbség fogalmával ismerkedhettek meg néhány példa és ellentétes fogalmak segítségével. A diákok személyes, a témához kapcsolódó élményeiket, ismereteiket bátran megosztották a csoporttal, hozzászólásaikkal újabb gondolatokat, példákat idéztek fel a többiekben.
Számos, a hétköznapokban tapasztalt személyes esetet tártak fel társaik előtt azzal kapcsolatban, hogy kit milyen negatív jellegű diszkrimináció ért a szemük előtt. A foglalkozás abban segített leginkább, hogy az alapvető fogalmak tisztázása mellett ezeket az eseteket képesek lettek beazonosítani, és felismerni, mit jelent az, ha hátrányos megkülönböztetést alkalmaznak velük vagy társaikkal szemben.
Ez az első lépés ahhoz, hogy jogaikkal a jövőben élni tudjanak, és az esetleges atrocitásokkal szemben jogi és társadalmi úton fellépjenek. A gyerekek érdeklődve hallgatták társaikat, és a történetek mesélése rövid időn belül valódi diskurzussá változott.
A beszélgetés irányításán túl a foglalkozást vezető moderátor feladata az volt, hogy irányban tartsa a közös gondolkodást, és újabb megvilágításokba helyezze a felmerült szituációkat.
Érdekes, jó dolgokról fogunk itt beszélgetni.